skip to Main Content
Terug naar Overzicht

Wat doet storytelling voor je carrière? Theo Hendriks vertelt het op This is IT!

Op 26 oktober vertelt prijswinnend communicatieprofessional en auteur Theo Hendriks over het belang van ‘storytelling’ voor je team of bedrijf. Moraal van zijn verhaal? No story, no glory! Ook weten hoe je op de werkvloer verhalen inzet om je teamleden of je collega’s te inspireren en te motiveren? Op This is IT hang je vast en zeker aan de lippen van deze intrigerende keynotespreker.

Storytelling is hot, en dat is geen toeval. Verhalen geven ons leven structuur en waarde. Ze vormen de rode draad in ons bestaan. Alles om ons heen zien we als een verhaal, inclusief onszelf. We geven zin en betekenis aan elkaar door het vertellen van verhalen.

Verhalen verbinden individuele mensen
tot een organisatie of een team in jouw bedrijf.

Bovendien kunnen we ons sneller en beter aanpassen aan veranderende omstandigheden. Verhalen verbinden individuele mensen in een gezin, een stad of land, maar ook in een team of een organisatie.

Ontdek op This is IT hoe jij storytelling concreet inzet in je job.

RESERVEER JE PLEK

 

Wat doet storytelling voor je bedrijf? Theo Hendriks vertelt het op This is IT!

Keynotespreker Theo Hendriks

3 tips: zo zet je storytelling in als topstrategie voor je carrière

1 Toon wie je bent en waar je voor staat

Je identiteit herontdekken en presenteren als organisatie? Dat doe je door een corporate story tot leven te wekken. In dat verhaal wordt duidelijk waar je bedrijf voor staat, hoe je zo ver bent gekomen en welke uitdagingen er nog voor je liggen. Je story legt verbanden tussen drijfveren, leidende principes, waarden, belofte en ambitie. Toen, nu en straks.

Met een eigen verhaal geef je betekenis aan wat de organisatie nastreeft
en maak je van medewerkers ambassadeurs.

2 Maak verandering en vernieuwing eenvoudiger

In tijden van verandering bieden verhalen houvast én hebben ze een versnellende rol. Ze zijn de motor van verandering. Ze raken, ’ont-moeten’ en nodigen uit. Met een goed verhaal geef je aan elke verandering een inspirerende en uitnodigende toon, in plaats van enkel te instrueren of te bevelen.

Verhalen zijn de motor van verandering.
Ze raken, ‘ont-moeten’ en nodigen uit.

3 Bied een alternatief voor saaie presentaties

En last but not least: met een goed verhaal maak je een einde aan de grote, grijze saaiheid. Laat die gortdroge, overvolle PowerPoint-presentaties voorgoed achter je. En vertel je eigen, menselijke verhaal met tot de verbeelding sprekende voorbeelden. Als leider, manager, maar ook als medewerker.

Vertel je eigen menselijke verhaal:
als leider, manager, maar ook als medewerker.

 

Storytelling inzetten voor jouw bedrijf? Kom luisteren naar Theo Hendriks en reserveer vandaag nog je ticket voor This is IT.

 

Back To Top