IT RECRUITING & STAFFING COMPANY OF THE YEAR
skip to Main Content
Terug naar Overzicht

Waarom humor op ’t werk onmisbaar is: dit leerde Andrew Tarvin ons op This is IT.

New Yorker Andrew Tarvin noemt zichzelf humor-ingenieur. Geen vanzelfsprekende combinatie, als je ’t ons vraagt. Zijn missie? Organisaties leren hoe ze humor kunnen inzetten om betere resultaten te behalen. Meteen ook de reden waarom wij deze CEO van Humor That Works op 26 oktober 2021 naar Gent haalden als keynotespreker op This is IT!

Is humor dan echt zo belangrijk op de werkvloer? Het antwoord is een volmondige ‘ja’!

Zeker als je weet dat 83 % van de werknemers stress heeft op het werk, 55 % ontevreden is over hun job en 47 % worstelt om gelukkig te zijn.

Humor is geen nice-to-have, het is een absolute must.

Humor is geen nice-to-have zoals opslag, elke dag om 17 uur naar huis gaan of elke 3 maanden je wachtwoord moeten veranderen … Humor is een absolute must voor de huidige overwerkte, gestresseerde en te vaak ondergewaardeerde werkmens. Waarom precies? Dat vertelde Tarvin – uiteraard met de nodige humor – op This is IT.

3 serieuze redenen waarom humor op ’t werk hoognodig is

Humor op 't werk: een must volgens Andrew Tarvin, keynotespreker op This is IT.
Andrew Tarvin, keynotespreker op This is IT.

Reden 1 – humor zorgt voor méér betrokkenheid

Uit een recente studie blijkt dat 70 % van de beroepsbevolking zich niet betrokken gedraagt op het werk. En dat kost Amerikaanse bedrijven jaarlijks naar schatting 500 miljard dollar aan verloren productiviteit.

We kunnen dus stellen dat de huidige manier van werken … niet echt werkt. Als je bedenkt dat de gemiddelde persoon 90.000 uur in zijn leven zal werken – dat is langer dan álles wat op Netflix staat – dan moet je wel plezier vinden in wat je doet. Pas dan ben je ook bereid om langer te werken én in staat om het vol te houden.

Neem een voorbeeld aan de millenials:
de 1e generatie die plezier op het werk als een noodzaak beschouwt.

Neem een voorbeeld aan de millenials: zij zijn de 1e generatie die plezier op het werk als een noodzaak beschouwt. Ze streven naar een duurzame manier van werken. Met een zinvolle job, flexibele werkschema’s, en een bedrijfscultuur waar ze achter staan.

 

Reden 2 – humor verbetert de communicatie

Wist je dat de gemiddelde persoon dagelijks 122 e-mails verstuurt en ontvangt, en gebombardeerd wordt met meer dan 5.000 advertenties? Da’s een hoop rommel en afleiding.

Wil jij dat je werknemers of collega’s opkijken van hun telefoon en aandachtig zijn? Dan is humor de beste strategie. Het zorgt ervoor dat mensen willen lezen en horen wat je te zeggen hebt. Om het met Jerry Seinfeld te zeggen: “There’s no such thing as an attention span, only boring content.

Extra troef? Humor zorgt er ook voor dat mensen je boodschap langer onthouden!

 

Reden 3 – lachen verhoogt de productiviteit

Waar kan humor nog bij helpen? Da’s onze productiviteit: een absolute prioriteit op de werkvloer. Door onszelf af en toe – al lachend – een adempauze te gunnen, kunnen we er weer met frisse energie en focus tegenaan.

Daarnaast helpt het ook tegen ziekteverzuim. Het vergroot de loyaliteit van werknemers en het voorkomt burn-outs op korte en lange termijn.

Humor vergroot de loyaliteit van werknemers en het voorkomt burn-outs op korte en lange termijn.

Tarvin’s keynote op This is IT kon het publiek flink inspireren. Hij gaf ons de ultieme motivatie om tóch die dwaze gif of dat dom lolletje in onze e-mails te smokkelen: als je kon kiezen tussen iets doen dat fun is en iets doen dat niet fun is, dan is die keuze toch snel gemaakt? Humor maakt het werk gewoon een pak toffer en draaglijker.

Thank you, Andrew! (Come again.)

Back To Top

AWARDWINNING
ICT RECRUITING & SOURCING COMPANY