skip to Main Content
Terug naar Overzicht

Waarom humor op ’t werk onmisbaar is: Andrew Tarvin legt het je uit op This is IT.

New Yorker Andrew Tarvin noemt zichzelf humor-ingenieur. Geen vanzelfsprekende combinatie, als je ’t ons vraagt. Zijn missie? Organisaties leren hoe ze humor kunnen inzetten om betere resultaten te behalen. Meteen ook de reden waarom wij deze CEO van Humor That Works op 26 oktober naar Gent halen als keynotespreker op This is IT!

Is humor dan echt zo belangrijk op de werkvloer? Het antwoord is een volmondige ‘ja’!

Zeker als je weet dat 83 % van de werknemers stress heeft op het werk, 55 % ontevreden is over hun job en 47 % worstelt om gelukkig te zijn.

Humor is geen nice-to-have, het is een absolute must.

Humor is geen nice-to-have zoals opslag, elke dag om 17 uur naar huis gaan of elke 3 maanden je wachtwoord moeten veranderen … Humor is een absolute must voor de huidige overwerkte, gestresseerde en te vaak ondergewaardeerde werkmens. Waarom precies? Dat vertelt Tarvin met de nodige humor op This is IT.

 

RESERVEER JE PLEK

 

3 serieuze redenen waarom humor op ’t werk hoognodig is

(en waarom je deze spreker graag wil horen)

Humor op 't werk: een must volgens Andrew Tarvin, keynotespreker op This is IT.

Andrew Tarvin, keynotespreker op This is IT.

1 Het zorgt voor meer betrokkenheid

Uit een recente studie blijkt dat 70 % van de beroepsbevolking niet betrokken is op het werk. En dat kost Amerikaanse bedrijven jaarlijks naar schatting 500 miljard dollar aan verloren productiviteit.

We kunnen dus stellen dat de huidige manier van werken niet echt werkt. Als je bedenkt dat de gemiddelde persoon 90.000 uur in zijn leven zal werken – langer dan alles wat er op Netflix staat – dan moet je wel plezier vinden in wat je doet. Want pas dan ben je ook bereid om langer te werken en het vol te houden.

Neem een voorbeeld aan de millenials:
de 1e generatie die plezier op het werk als een noodzaak beschouwt.

Neem een voorbeeld aan de millenials: de 1e generatie die plezier op het werk als een noodzaak beschouwt. Ze streven naar een duurzame manier van werken. Met een zinvolle job, flexibele werkschema’s, en een bedrijfscultuur waar ze achter staan.

 

2 Humor verbetert de communicatie

Wist je dat de gemiddelde persoon dagelijks 122 e-mails verstuurt en ontvangt, en gebombardeerd wordt met meer dan 5.000 advertenties? Da’s een hoop rommel en afleiding.

Wil jij dat je werknemers of collega’s opkijken van hun telefoon en aandachtig zijn? Dan is humor de beste strategie. Het zorgt ervoor dat mensen willen lezen en horen wat je te zeggen hebt. Om het met Jerry Seinfeld te zeggen: “There’s no such thing as an attention span, only boring content.”

Extra troef? Humor zorgt er ook voor dat mensen je boodschap langer onthouden!

 

3 Lachen verhoogt de productiviteit

Waar kan humor nog bij helpen? Da’s onze productiviteit: een absolute prioriteit op de werkvloer. Door af en toe – al lachend – een adempauze te nemen, zodat we er weer met frisse energie en focus tegenaan kunnen.

Daarnaast helpt het ook tegen ziekteverzuim. Het vergroot de loyaliteit van werknemers en het voorkomt burn-outs op korte en lange termijn.

Humor vergroot de loyaliteit van werknemers en het voorkomt burn-outs op korte en lange termijn.

Eén van Andrews favoriete tips om nog productiever te werken? Da’s trouwens de Pomodoro-techniek. Wil jij er alles over weten? Dan moet je er snel bij zijn, want de plaatsen zijn beperkt. En nee, da’s niet om te lachen.

 

Boek dus nu je ticket voor This is IT.

 

Back To Top