Christophe VanDriessche en Steven De Poortere over de drijfveren achter de nieuwe huisstijl van Amon
Het voorbije anderhalf jaar onderzochten we in de diepte hoe klanten en kandidaten hun samenwerking met Amon ervaren. Gewapend met tal van nieuwe inzichten gingen we stevig aan de slag. We formaliseerden een vernieuwde aanpak in onze werking, en stemden daar onze communicatie op af. Afgelopen zomer zetten we de kers op de taart, met een nieuwe future proof–website en een nieuwe tagline. Managers Christophe en Steven geven tekst en uitleg.
Persoonlijke aanpak
Managing director Christophe VanDriessche: “De beleving van onze kandidaten en klanten staat centraal in onze bedrijfsstrategie. Voor velen is onze website de eerste kennismaking met Amon. We onderzochten dus grondig wat onze doelgroepen daar belangrijk vinden. De bevindingen uit dat onderzoek vormden de basis voor de structuur van de nieuwe website.”
70% van onze websitebezoekers zijn IT-managers of IT-specialisten die op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging. Om elk van hen een service op maat te bieden, vinden zij nu elk een gespecialiseerde sectie op onze nieuwe website. “Het aantal managementvacatures in ons portfolio stijgt. Dankzij de aparte sectie vinden kandidaten voor die functies een pak vlotter hun weg op deze nieuwe website,” zegt Christophe.
Partner Steven De Poortere: “Uit ons onderzoek blijkt dat zowel klanten als kandidaten de combinatie van een zeer professionele werking met een echt persoonlijke aanpak sterk kunnen smaken. Dat sluit aan bij hoe we zelf naar Amon kijken: in alles wat we doen, bewaren we onze eigenheid en authenticiteit. Daarom lieten we ook foto’s maken in ons eigen hoofdkantoor: een dynamische en inspirerende ontmoetingsplek.”
De nieuwe website, met zijn opsplitsing naar de verschillende doelgroepen, maakt niet alleen aan ambitieuze IT-profielen of zoekende bedrijven duidelijk waar we voor staan. Ook toekomstige Amon-medewerkers leren meteen onze aanpak kennen. “De rekruteringswereld telt tientallen dienstverleners, maar de werkwijze ligt soms mijlenver uit elkaar. Wij laten toekomstige medewerkers duidelijke groeiambities zien. Startende recruitment consultants, maar zeker ook senior experten, kunnen bij Amon hun expertise uitbouwen tot op topniveau,” verduidelijkt Steven.
Herkenbaar logo, heldere tagline
Een geoefend oog ziet dat ook het Amon-logo een subtiele opfrissing kreeg.
Christophe: “Het logo dat in 2009 ontworpen werd, weerspiegelt nog altijd de dynamiek van Amon. De herkenbare ‘swirl’ behouden we dus. Wel nemen we afscheid van de tagline ‘The way IT works’. Na 12 jaar in deze business is de onmiddellijke link naar onze kernactiviteit niet meer sterk genoeg. De nieuwe tagline ‘Headhunters in ICT & Digital’ is klaar en duidelijk. What you see is what you get, zo hebben we het graag.”
Het logo zal voortaan in verschillende kleuren verschijnen, afhankelijk van de doelgroep. “Ook hiermee leiden we IT-specialisten en IT-managers naar de specifiek op hen gerichte informatie. De eerste groep krijgt een site met blauwe accenten en een blauw logo te zien, voor de tweede groep krijgt alles een gouden tint,” zegt Christophe VanDriessche.
Spots op IT-management-vacatures
Amon zit op de recruitmentmarkt stevig in het zadel in de niche van senior IT-specialisten. In dit segment blijven we innoveren, om als voorloper een topbeleving te blijven bieden aan kandidaten en klanten. Maar ons belangrijkste groeipotentieel ligt in het segment van management-vacatures in ICT & Digital.
Christophe VanDriessche: “Door de ervaring die we in huis hebben, vertrouwen klanten ons jaar na jaar meer vacatures voor IT-management en IT-directie toe. Sinds anderhalf jaar richten we ons hier intern al volop op. We investeren in onze mensen zodat we ook klanten en kandidaten voor managementfuncties nog beter kunnen ondersteunen met senior expertise.” Die expliciete ambitie om te groeien in het segment van IT-managementvacatures voel je voortaan dus ook in onze communicatie.
IT-leaders als hefboom voor verandering
Voor Christophe VanDriessche en Steven De Poortere bevestigde de coronacrisis dat Amon hiermee de juiste weg inslaat. Bij veel van onze klanten heeft COVID-19 de nood aan IT-expertise en sterk IT-leadership nog duidelijker op de kaart gezet.
Steven De Poortere: “Door onze jarenlange ervaring werden we de voorbije maanden nog meer geconsulteerd voor ruimere strategische vraagstukken die hiermee verband houden. Meer dan ooit zijn we dus relevant om IT-specialisten en IT-managers bij de juiste ondernemingen te introduceren en vice versa. Vooral sterke IT-leadership-profielen zijn schaars. Terwijl zij net de hefbomen kunnen zijn om nieuwe bedrijfsmodellen vorm te geven en broodnodige veranderingen in realiteit om te zetten.”