Managing Consultant Odoo @ Codevid / OnniTI
AMCV04205
Functie
Als Managing Consultant bestaat je rol uit 2 grote verantwoordelijkheidsdomeinen. Enerzijds fungeer je als Lead Consultant in de projectwerking. Je analyseert de processen van klanten binnen diverse domeinen zoals CRM, verkoop tot facturatie, projectbeheer, tijdsregistratie, rapportering en op termijn ook helpdesk- en inventarisbeheer. Met jouw strategisch inzicht en technische expertise vertaal je deze complexe processen naar doordachte, gebruiksvriendelijke en schaalbare Odoo-configuraties. Daarbij werk je nauw samen met technische collega’s, projectmanagers en klanten, van pre-sales tot implementatie en nazorg. Als spilfiguur in de digitale transformatie begeleid je projecten van de eerste analyse tot aan de succesvolle oplevering. Anderzijds bouw je de business unit mee uit en speel je een cruciale rol in de verdere uitbouw van het team, het definiëren van de service, projectaanpak en het versterken van de positie in de markt.
- Adviseren en Begeleiden: Je bent de trusted advisor voor de klanten, van de eerste analyse tot de succesvolle implementatie van Odoo.
- Procesoptimalisatie: Je analyseert complexe bedrijfsprocessen en vertaalt deze naar efficiënte Odoo-configuraties en maatwerkoplossingen. Denk aan vraagstukken rondom supply chain, forecasting, of complexe financiële modules (zoals accounting), waar je jouw diepgaande kennis inzet.
- Teamontwikkeling: Je coacht en begeleidt junior en medior profielen binnen het Odoo-team. Je helpt hen expertise op te bouwen en project- en proces methodologieën te verfijnen.
- Presales & Groei: Je bent de trustbinder bij potentiële klanten, overtuigt hen van de Odoo-oplossing en de meerwaarde die Codevid kan bieden. Je draagt actief bij aan de go-2-market strategie.
- Kwaliteitsborging: Je bewaakt de kwaliteit van de implementaties en zorgt ervoor dat de oplossingen perfect aansluiten bij de behoeften van de klant, van het initiële 'helikopterview' tot de detail implementatie.
Profiel
Ervaring en achtergrond
- Je genoot een hogere opleiding of bent gelijkwaardig door ervaring
- Minimaal 3 jaar werkervaring als ERP consultant
- Kennis en ervaring met Odoo
- Odoo certificatie is een plus
Competenties
- Sterke communicatieve vaardigheden en klantgericht: Je bent in staat om op verschillende niveaus in de organisatie te communiceren.
- Persoonlijk leiderschap
- Analytisch vermogen: Je slaagt erin om je vrij snel in te werken in de processen van de klant en deze te vertalen naar digitale oplossingen
- Empathisch vermogen: Je slaagt erin om de context van de klant en haar medewerkers te begrijpen en zo change management te faciliteren.
- Je neemt “ownership” op, voert kwaliteit hoog in je vaandel en beseft wat rendement en vlotte wendbaarheid voor een klant kan betekenen.
Talenkennis
Nederlands en Engels, Frans is een plus.
Aanbod
- Autonomie & Flexibiliteit: Vrijheid en verantwoordelijkheid om je projecten te leiden en je eigen agenda te beheren. We geloven in 'learning on the job' en bieden volop opleidingsmogelijkheden om je expertise te verdiepen.
- Diversiteit in Projecten: Dankzij het brede aanbod (Odoo, Business Central, OnniTI) en de diverse klantenkring in Vlaanderen, Wallonië en Brussel, kom je in aanraking met verschillende bedrijfstypes en projecten. Je krijgt de kans om brede trajecten op te zetten en te leiden.
- Groei & Impact: Je stapt in bij een groeiende business unit en krijgt de unieke kans om mee te bouwen aan het succes van Odoo. Je draagt direct bij aan de groei van een ambitieuze organisatie die deel uitmaakt van de Geniki-groep.
- Familiaal Karakter: Je kan er werken in een familiaal karakter en een creatieve sfeer. De organisatie stimuleert ontwikkelkansen en doorgroeimogelijkheden.
Amon is de exclusieve rekruteringspartner voor deze vacature. Voor meer info kan je contact opnemen met Céline Dupret via cdp@amon.be